eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.
Kompetencje kadry zarządzajacej
DYREKTOR WSPIERANY PRZEZ ZASTĘPCĘ I KIEROWNIKÓW SPRAWUJE NADZÓR NAD NASTĘPUJĄCYMI KOMÓRKAMI ORGANIZACYJNYMI PUP, W KTÓRYCH SKŁAD WCHODZĄ:
W PUP tworzone są następujące komórki organizacyjne:
- Centrum Aktywizacji Zawodowej:
- Dział Instrumentów Rynku Pracy i Programów:
- Dział Usług Rynku Pracy;
- Punkt Usług Rynku Pracy w Drawsku Pomorskim;
- Punkt Usług Rynku Pracy w Złocieńcu;
- Dział Ewidencji i Świadczeń:
- Punkt Obsługi Bezrobotnych i Poszukujących Pracy w Drawsku Pomorskim;
- Punkt Obsługi Bezrobotnych i Poszukujących Pracy w Złocieńcu; - Dział Finansowo – Księgowy;
- Dział Organizacyjno – Administracyjny.
DO KOMPETENCJI DYREKTORA NALEŻY W SZCZEGÓLNOŚCI:
- Realizacja zadań określonych w art. 9 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;
- Planowanie, pozyskiwanie i dysponowanie środkami na realizację zadań ustawowych w zakresie promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy;
- Inicjowanie, opracowywanie i realizacja programów aktywizacji zawodowej;
- Współpraca z jednostkami samorządów lokalnych, ich jednostkami organizacyjnymi, instytucjami i partnerami rynku pracy oraz innymi jednostkami i organami;
- Planowanie i dysponowanie środkami budżetu PUP;
- Planowanie, ustalanie kierunków działań, organizacja oraz zarządzanie PUP;
- Zawieranie umów;
- Kierowanie i reprezentowanie PUP na zewnątrz;
- Promocja usług PUP;
- Sprawowanie kontroli zarządczej;
- Pełnienie funkcji Administratora i nadzór nad IOD;
- Załatwianie w imieniu Starosty spraw, w tym wydawanie decyzji, postanowień oraz zaświadczeń w trybie przepisów o postępowaniu administracyjnym,
- Rozpatrywanie skarg i wniosków;
- Wydawanie: zarządzeń, procedur, poleceń służbowych pracownikom PUP;
- Zatrudnianie i ocenianie pracowników PUP oraz wykorzystywanie wszelkich czynności z zakresu prawa pracy w imieniu PUP, jako pracodawcy samorządowego;
- Opracowywanie projektu Statutu PUP i przedkładanie go do uchwalenia przez Radę oraz projektu Regulaminu i przedkładanie go do zatwierdzenia Zarządowi;
- Wnioskowanie o tworzenie, przekształcanie i znoszenie Filii w ramach PUP;
- Planowanie, wytyczanie kierunków działania, organizacja pracy PUP;
- Dokonywanie samooceny PUP;
- Opracowywanie i przedkładanie Radzie i jej organom sprawozdań
i informacji z działalności PUP; - Nadzór nad przestrzeganiem przepisów prawa pracy w komórkach organizacyjnych;
- Dbałość o kompetentną i kulturalną obsługę klientów PUP;
- Koordynowanie i nadzorowanie realizacji wyznaczonych przez siebie zadań;
- Podejmowanie działań, mających na celu zapewnienie przestrzegania zasad ochrony danych osobowych, prywatności oraz właściwego zarządzania bezpieczeństwem informacji przez pracowników, zgodnie z obowiązującymi
w tym zakresie przepisami prawa, przy zachowaniu prawa dostępu do informacji publicznej.
ZASTĘPCA DYREKTORA
DO KOMPETENCJI ZASTĘPCY DYREKTORA NALEŻY W SZCZEGÓLNOŚCI:
- Współdziałanie z Dyrektorem przy planowaniu, ustalaniu kierunków działań, organizacji oraz zarządzaniu PUP;
- Współdziałanie przy planowaniu, pozyskiwaniu i dysponowaniu środkami
na realizację zadań ustawowych w zakresie promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy; - Kierownictwo i nadzór nad podległą komórką organizacyjną, tj.:
a) Centrum Aktywizacji Zawodowej, w skład którego wchodzą:
- Dział Instrumentów Rynku Pracy i Programów;
- Dział Usług Rynku Pracy;
b) Dział Ewidencji i Świadczeń. - Współdziałanie z Dyrektorem w nadzorze nad przestrzeganiem przepisów prawa pracy w komórkach organizacyjnych;
- Sprawowanie zastępstwa Dyrektora we wszystkich zadaniach
i kompetencjach Dyrektora, przede wszystkim w sprawach związanych
z bieżącą działalnością PUP.
ZASTĘPCA DYREKTORA PEŁNI NADZÓR NAD FUNKCJONOWANIEM CENTRUM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ, DO KTÓREGO NALEŻY W SZCZEGÓLNOŚCI:
I. Do zakresu zadań CAZ, należy w szczególności:
- Promocja usług i instrumentów rynku pracy realizowanych przez PUP;
- Analiza informacji niezbędnych do oceny sytuacji na rynku pracy pozwalających na tworzenie odpowiednich baz danych;
- Prowadzenie monitoringu zawodów deficytowych i nadwyżkowych, barometr zawodów.
- Realizowanie zadań z zakresu usług i instrumentów rynku pracy;
- Informowanie bezrobotnych, poszukujących pracy oraz pracodawców o aktualnej sytuacji i przewidywanych zmianach na lokalnym rynku pracy;
- Informowanie bezrobotnych, poszukujących pracy oraz pracodawcówo przysługujących im prawach i obowiązkach oraz o pomocy określonej w obecnie obowiązujących przepisach w zakresie realizowanych przez PUP działań;
- Udostępnianie informacji bezrobotnym i poszukującym pracy oraz pracodawcom w formie broszur, ulotek, biuletynów, stron internetowych;
- Opracowanie, realizacja, monitorowanie Indywidualnego Planu Działania;
- Aktualizacja danych bezrobotnych i poszukujących pracy oraz pracodawców w SI Syriusz oraz weryfikacja danych zawartych w karcie rejestracyjnej i niezbędnych do rejestracji dokumentach, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych oraz wprowadzanie do systemu teleinformatycznego danych, mających wpływ na aktywizację zawodową i przyznanie wsparcia finansowego;
- Opiniowanie wniosków składanych przez bezrobotnych i poszukujących pracy oraz pracodawców w zakresie form pomocy oferowanych przez PUP;
- Współdziałanie PUP z innymi urzędami pracy w zakresie wymiany informacji o możliwościach uzyskania zatrudnienia i innych form aktywizacji na terenie ich działania;
- Współdziałanie PUP z instytucjami i partnerami rynku pracy oraz innymi powiatowymi urzędami pracy w zakresie wymiany informacji o możliwościach uzyskania zatrudnienia, szkolenia na terenie ich działania;
- Przyjmowanie od pracodawcy pisemnego zawiadomienia o przyczynach zamierzonego grupowego zwolnienia, liczbie zatrudnionych pracowników i grupach zawodowych, do których oni należą, grupach zawodowych pracowników objętych zamiarem grupowego zwolnienia, okresie w ciągu którego nastąpi takie zwolnienie, proponowanych kryteriach doboru pracowników do grupowego zwolnienia, kolejności dokonywania zwolnień pracowników, propozycjach rozstrzygnięcia spraw pracowniczych związanych z zamierzonym grupowym zwolnieniem (zgodnie z art. 3 ust. 6 ustawy o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników);
- Przyjmowanie od pracodawcy pisemnego zawiadomienia o przyjętych ustaleniach dotyczących grupowego zwolnienia, w tym o liczbie zatrudnionych i zwalnianych pracowników oraz o przyczynach ich zwolnienia, okresie, w ciągu którego ma być dokonane zwolnienie, a także o przeprowadzonej konsultacji zamierzonego grupowego zwolnienia z zakładowymi organizacjami związkowymi lub z przedstawicielami pracowników wyłonionymi w trybie przyjętym u danego pracodawcy (zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników);
- Współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi PUP.
II. Do zakresu zadań Działu Usług Rynku Pracy, należy w szczególności:
- W dziedzinie Pośrednictwa Pracy:
- udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w uzyskaniuodpowiedniego zatrudnienia oraz pracodawcom w pozyskaniu pracowników o poszukiwanych kwalifikacjach zawodowych,
- pozyskiwanie ofert pracy oraz ich upowszechnianie, w tym przez przekazywanie do internetowej bazy ofert pracy udostępnianej przez ministra,
- udzielanie pracodawcom informacji o kandydatach do pracy, w związku ze zgłoszoną ofertą pracy oraz inicjowanie i organizowanie kontaktów z bezrobotnymi i poszukującymi pracy;
- współdziałanie z innymi urzędami pracy w zakresie wymiany informacji o możliwościach uzyskania zatrudnienia i szkolenia;
- organizowanie i udział w giełdach, targach pracy, spotkaniach informacyjnych i innych akcjach promocyjnych;
- współpraca z pracodawcami i instytucjami w zakresie obsługi oświadczeń o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcom oraz zezwoleń na pracę sezonową,
- przygotowywanie informacji o możliwościach zaspokojenia potrzeb kadrowych podmiotu powierzającego wykonywanie pracy cudzoziemcowi (test rynku pracy);
- prowadzenie międzynarodowego pośrednictwa pracy dla pracodawcy z kraju i z państwa UE/EOG:
- prowadzenie spraw w zakresie usług EURES;
- realizacja zadań z zakresu koordynacji systemu zabezpieczenia społecznego.
- W dziedzinie Poradnictwa Zawodowego:
- udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w wyborze odpowiedniego zawodu lub miejsca pracy oraz w planowaniu rozwoju kariery zawodowej, a także na przygotowywaniu do lepszego radzenia sobie w poszukiwaniu i podejmowaniu pracy, w tym:- udzielanie informacji o zawodach, rynku pracy, możliwościach szkolenia i kształcenia, umiejętnościach niezbędnych przy aktywnym poszukiwaniu pracy i samozatrudnieniu,
- udzielanie porad z wykorzystaniem standaryzowanych metod ułatwiających wybór zawodu, zmianę kwalifikacji, podjęcie lub zmianę pracy, w tym badanie kompetencji, zainteresowań i uzdolnień zawodowych,
-kierowanie na specjalistyczne badania psychologiczne i lekarskie umożliwiające wydawanie opinii o przydatności zawodowej
do pracy i zawodu,
-inicjowanie, organizowanie i prowadzenie grupowych porad zawodowych dla bezrobotnych i poszukujących pracy,
2. udzielanie pomocy pracodawcom:
- w doborze kandydatów do pracy spośród bezrobotnych i poszukujących pracy,
- we wspieraniu rozwoju zawodowego pracodawcy i jego pracowników przez udzielanie porad zawodowych.
- W dziedzinie Organizacji Szkoleń:
- inicjowanie, organizowanie, promowanie, finansowanie oraz monitorowanie szkoleń bezrobotnych w celu podniesienia ich kwalifikacji zawodowych i innych kwalifikacji zwiększających szansę na podjęcie lub utrzymanie zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub działalności gospodarczej, w tym:
- diagnozowanie zapotrzebowania na zawody, specjalności i kwalifikacje na rynku pracy oraz diagnozowanie potrzeb szkoleniowych osób uprawnionych do szkolenia,
- sporządzanie i upowszechnianie planu szkoleń,
- wybór instytucji szkoleniowej, zawieranie umów szkoleniowych z instytucjami szkoleniowymi lub powierzanie przez starostę przeprowadzenia szkolenia zakładanej i prowadzonej przez siebie instytucji szkoleniowej, finansowanie kosztów szkoleń,
- kierowanie osób na szkolenie i na specjalistyczne badania psychologiczne,
- przyjmowanie, nadzór i kontrola nad realizacją zawartych umów, egzekwowanie postanowień wynikających z umów,
- finansowanie kosztów przejazdów lub kosztów zakwaterowania i wyżywienia, badań lekarskich lub psychologicznych oraz kosztów egzaminu, uzyskanie licencji lub studiów podyplomowych; - udzielanie pożyczki szkoleniowej;
- obsługa rent szkoleniowych.
III. Do zakresu zadań Działu Instrumentów Rynku Pracy i Programów, należy w szczególności:
- Monitoring miejsc pracy subsydiowanej oraz niesubsydiowanej po okresie trwania umowy;
- Realizowanie zadań, udzielanie informacji, przyjmowanie i ocena formalno-merytoryczna wniosków, nadzór i kontrola nad realizacją zawartych umów, egzekwowanie postanowień wynikających z umów z zakresu:
- staży,
- prac interwencyjnych,
- robót publicznych,
- jednorazowych refundacji poniesionych kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenie społeczne w związku z zatrudnieniem skierowanego bezrobotnego,
- jednorazowych środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej,
- refundacji podmiotowi kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanych bezrobotnych,
- przygotowania zawodowego dorosłych,
- prac społecznie użytecznych,
- grantów na utworzenie stanowiska pracy w formie telepracy,
- świadczeń aktywizacyjnych,
- refundacji kosztów poniesionych na składki na ubezpieczenie społeczne za skierowanych bezrobotnych do 30 roku życia,
- dofinansowania wynagrodzenia dla osób powyżej 50 roku życia,
- refundacji kosztów przejazdu, zakwaterowania, opieki nad dzieckiem/ dziećmi do lat 7 lub osobą zależną,
- pożyczek na utworzenie stanowiska pracy oraz pożyczek na podjęcie działalności gospodarczej,
- Centrum Integracji Społecznej,
- refundacji pracodawcy lub przedsiębiorcy części kosztów na wynagrodzenie za zatrudnienie osób bezrobotnych do 30 roku życia,
- bonów:
szkoleniowych,
stażowych (w tym premii),
zatrudnieniowych,
na zasiedlenie,
- Programu Aktywizacji i Integracji (PAI);
- Pozostałych niewskazanych w ustawie,
3. Realizacja zadań właściwych dla powiatów z zakresu zlecania działań aktywizacyjnych;
4. Finansowanie działań na rzecz kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców w ramach KFS, w tym:
- kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy, określanie zapotrzebowania na zawody na rynku pracy,
- badanie efektywności wsparcia udzielonego ze środków KFS,
- promocja KFS, konsultacje i poradnictwo dla pracodawców w zakresie KFS;
5. Poszukiwanie źródeł finansowania dla zadań spójnych z programem działania PUP;
6. Przygotowywanie merytoryczne i finansowe wniosków i innych niezbędnych dokumentów w ramach programów operacyjnych współfinansowanych ze środków UE, zwłaszcza EFS, FP oraz innych źródeł, jak również dokonywanie zmian podczas realizacji;
7. Gospodarowanie środkami EFS, FP i innymi środkami publicznymi na podstawie ustalonego planu wydatków w zakresie wykonywanych zadań związanych z realizacją programów, projektów oraz pozostałych zadań przydzielonych do realizacji;
8. Sporządzanie umów w zakresie realizowanych zadań, dokonywanie zmian oraz przygotowywanie aneksów;
9. Koordynowanie działań związanych z realizacją projektów finansowanych z EFS wdrażanych przez PUP oraz prowadzenie sprawozdawczości przed donatorami w trakcie i po ich zakończeniu;
10. Promocja projektów finansowanych z EFS realizowanych przez PUP,
11. Współpraca z instytucjami oraz partnerami rynku pracy, gminami, organizacjami pozarządowymi i innymi partnerami społecznymi w projektach, udzielanie im pomocy w pozyskiwaniu środków, inspirowanie i popularyzowanie ich przedsięwzięć;
12. Określenie priorytetów działania w zakresie polityki rynku pracy oraz precyzowanie celów i metod ich osiągania w zasięgu lokalnym i regionalnym;
13. Prowadzenie analiz okresowych skuteczności zastosowanych programów, monitoring programowy oraz ocena efektywności poszczególnych programów;
14. Realizacja zadań właściwych dla powiatów z zakresu przygotowywania programów regionalnych.
GŁÓWNY KSIĘGOWY
GŁÓWNY KSIĘGOWY PEŁNI NADZÓR NAD FUNKCJONOWANIEM DFK. OBOWIĄZKI I UPRAWNIENIA GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO REGULOWANE SĄ SZCZEGÓŁOWO W ODRĘBNYCH PRZEPISACH, A W SZCZEGÓLNOŚCI NALEŻĄ DO NICH:
- W zakresie realizacji zadań merytorycznych Główny Księgowy podlega bezpośrednio Dyrektorowi.
- Obowiązki i uprawnienia Głównego Księgowego regulowane są szczegółowo w odrębnych przepisach, a w szczególności należą do nich:
a) Prowadzenie rachunkowości PUP zgodnie z przepisami prawa, w tym:
- kontrola dokumentów w celu zapewnienia zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym, terminowe przekazywanie rzetelnych informacji księgowych,
- prawidłowe i bieżące prowadzenie ksiąg rachunkowych oraz dokonywanie rozliczeń finansowych,
- należyte przechowywanie i zabezpieczenie dokumentów księgowych, ksiąg rachunkowych oraz sprawozdań finansowych,
- nadzór nad całokształtem prac związanych z rachunkowością wykonywanych przez podległych pracowników,
- prawidłowe ustalenie stanu majątkowego oraz wyniku finansowego z faktycznym stanem aktywów i pasywów;
b) Prowadzenie gospodarki finansowej PUP zgodnie z obowiązującym prawem z uwzględnieniem priorytetów polegających w szczególności na:
- przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i zapewnieniu właściwej ochrony wartości pieniężnych,
- zapewnieniu terminowego regulowania zobowiązań oraz terminowego ściągania należności,
- prawidłowym ustalaniu i opłacaniu zobowiązań podatkowych, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, wynagrodzeń pracowniczych i wszelkich zobowiązań publiczno – prawnych,
- właściwym dysponowaniu środkami pieniężnymi zgromadzonym na rachunkach bankowych;
3. Wykonywanie określonych ustawą o finansach publicznych obowiązków w zakresie kontroli finansowej;
4. Egzekwowanie nienależnie pobranych świadczeń i prowadzenie dokumentacji postępowania administracyjnego przy zwrocie nienależnych świadczeń
5. Występowanie o przeprowadzenie egzekucji nienależnych świadczeń.
6. Nadzór i kontrola prac inwentaryzacyjnych składników majątkowych i zobowiązań oraz końcowe ich rozliczanie;
7. Sporządzanie wymaganej sprawozdawczości z zakresu działania działu;
8. Informowaniu Dyrektora o wszelkich nieprawidłowościach, zwłaszcza mających wpływ na efekty realizowanych przez PUP zadań oraz na prawidłową gospodarkę finansową;
9. Organizowanie i nadzorowanie pracy podległych pracowników w sposób zapewniający pełną realizację zadań.
KIEROWNIK DZIAŁU ORGANIZACYJNO-ADMINISTRACYJNEGO
KIEROWNIK DZIAŁU ORGANIZACYJNO-ADMINISTRACYJNEGO PEŁNI NADZÓR NAD FUNKCJONOWANIEM DOA, DO KTÓREGO NALEŻY W SZCZEGÓLNOŚCI:
- Sporządzanie planu zamówień publicznych w oparciu o plan finansowy i dokonywanie jego korekt;
- Prowadzenie spraw związanych z obsługą postępowań o zamówienie publiczne;
- Opracowywanie planu szkoleń pracowników PUP;
- Organizowanie szkoleń dla pracowników PUP, koordynowanie kształcenia i doskonalenia zawodowego pracowników PUP;
- Zaopatrzenie pracowników PUP w środki techniczno- biurowe, druki;
- Obsługa kancelaryjna PUP;
- Prowadzenie sekretariatu;
- Obsługa narad i spotkań organizowanych przez Dyrektora;
- Gromadzenie i przechowywanie korespondencji Dyrektora;
- Sporządzanie okresowych sprawozdań o korzystaniu ze środowiska;
- Opracowanie projektów regulaminów wewnętrznych PUP;
- Prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników PUP;
- Prowadzenie naboru pracowników;
- Prowadzenie spraw związanych z przeglądem kadrowym i ocenami kwalifikacyjnymi;
- Prowadzenie spraw związanych z przeszeregowaniami i awansami pracowników;
- Obsługa PRRP;
- Obsługa ZFŚS;
- Opracowanie obowiązującej sprawozdawczości statystycznej, analiz i informacji dotyczącej pracowników PUP;
- Archiwizowanie dokumentów związanych z funkcjonowaniem PUP;
- Prowadzenie zakładowej składnicy akt;
- Prowadzenie spraw z zakresu przestrzegania przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony ppoż.;
- Prowadzenie rejestru regulaminów, zarządzeń, procedur PUP oraz ich uaktualnianie;
- Prowadzenie rejestru pieczątek;
- Prowadzenie rejestru upoważnień wydanych przez Starostę dla pracowników PUP;
- Ewidencjonowanie i koordynowanie załatwiania skarg i wniosków;
- Planowanie i realizacja kontroli wewnętrznych dotyczących Instrukcji Kancelaryjnej;
- Prowadzenie spraw związanych z realizacją inwestycji i remontów PUP;
- Naprawa i konserwacja urządzeń;
- Projektowanie i nadzór nad funkcjonowaniem systemu obiegu informacji w PUP;
- Nadzór nad prawidłowością funkcjonowania i wykorzystania systemu informatycznego, informatyzacja PUP, wdrażanie podpisu elektronicznego
- Nadzór nad rozwojem i eksploatacją oprogramowania oraz administrowanie siecią komputerową i bazą danych;
- Obsługa sieci Novell Net Ware oraz bazy danych systemu SYRIUSZ STD, SI PULS, SEPI;
- Administrowanie SYRIUSZ STD, SI PULS, SEPI;
- Nadzorowanie bezpieczeństwa informacji elektronicznej w stosowanych systemach informatycznych;
- Nadzór nad bezpieczeństwem danych osobowych przekazywanych w systemie informatycznym;
- Zapewnienie właściwego funkcjonowania środków łączności i urządzeń technicznych;
- Zabezpieczenie sprawności technicznej sieci komputerowej i zaopatrzenie w materiały eksploatacyjne;
- Koordynacja nad sprawnym, funkcjonowaniem portalu internetowego PUP;
- Nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem i bieżącą aktualizacją BIP;
- Nadzór nad Polityką Bezpieczeństwem Informacji i Systemem Informatycznym, a zadania te nadzoruje ABI;
- Koordynacja przedsięwzięć z zakresu ochrony danych osobowych;
- Przygotowywanie informacji dla potrzeb analizy rynku pracy;
- Utrzymywanie pomieszczeń i sprzętu we właściwym stanie technicznym i należytym stanie czystości;
- Szkolenia pracowników z zakresu systemu informatycznego;
- Archiwizacja elektroniczna dokumentów dotyczących bezrobotnych i poszukujących pracy;
- Archiwizacja elektroniczna dokumentów związanych z funkcjonowaniem PUP.
KIEROWNIK DZIAŁU OBSŁUGI KLIENTA
KIEROWNIK DZIAŁU OBSŁUGI KLIENTA PEŁNI NADZÓR NAD FUNKCJONOWANIEM DOK, DO KTÓREGO NALEŻY W SZCZEGÓLNOŚCI:
- Marketing usług oferowanych przez PUP;
- Rejestracja, wyrejestrowywanie oraz obsługa bezrobotnych i poszukujących pracy- weryfikacja danych zawartych w karcie rejestracyjnej i niezbędnych do rejestracji dokumentach, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych oraz wprowadzanie danych do systemu teleinformatycznego;
- Wydawanie decyzji administracyjnych z upoważnienia Starosty w zakresie ustalania statusu bezrobotnego, prawa do zasiłku dla bezrobotnych i innych świadczeń z tytułu bezrobocia w tym dodatków aktywizacyjnych;
- Rozpatrywanie odwołań od decyzji administracyjnych w ramach art. 132 KPA;
- Przyjmowanie od bezrobotnych oświadczeń o przychodach;
- Udostępnianie klientom PUP informacji w formie broszur, ulotek, biuletynów;
- Realizacja zadań z zakresu ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych dotyczących osób bezrobotnych;
- Realizacja zadań wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego;
- Wydawanie bezrobotnym i poszukującym pracy zaświadczeń;
- Pomoc przy wydawaniu informacji PIT 11;
- Kontrola pod względem merytorycznym list wypłat dla osób pobierających świadczenia z FP i EFS;
- Prowadzenie akt osobowych osób bezrobotnych i poszukujących pracy;
- Archiwizowanie we współpracy z pracownikiem ds. organizacyjno-administracyjnych posiadanych zbiorów;
- Udzielanie odpowiedzi na wnioski o udostępnianie danych osobowych osób bezrobotnych i poszukujących pracy;
- Prowadzenie postępowania w sprawie zwrotu nienależnie pobranych świadczeń, rozłożenia na raty i umorzenia należności;
- Tworzenie bazy danych statystycznych;
- Przygotowywanie raportów;
- Kontrola raportów i określonych danych;
- Realizacja zadań z zakresu stypendium z tytułu kontynuacji nauki;
- Analiza określonych danych;
- Uzgadnianie danych do sprawozdawczości ze stanowiskami merytorycznymi;
- Sporządzanie sprawozdawczości dotyczącej bezrobocia i działalności PUP;
- Przygotowywanie informacji dla potrzeb analizy rynku pracy.
DO PODSTAWOWYCH ZADAŃ, OBOWIĄZKÓW I UPRAWNIEŃ WSPÓLNYCH DLA KIEROWNIKÓW NALEŻY:
- Organizacja, koordynowanie i nadzorowanie pracy podległej komórki organizacyjnej oraz wydawanie poleceń służbowych w sprawach należących do zakresu działania podległej komórki;
- Opracowanie planów wydatków na realizację zadań statutowych;
- Wydawanie decyzji administracyjnych i innych dokumentów w granicach upoważnienia udzielonego przez Starostę;
- Ustalenie propozycji działania komórki organizacyjnej oraz zakresów czynności zatrudnionych w podległej komórce pracowników i kontrola prawidłowości i realizacji tych obowiązków;
- Opiniowanie podległych pracowników, współudział w dokonywaniu okresowych ocen, wnioskowanie podwyżek wynagrodzenia, dodatków do wynagrodzenia, przeszeregowań, nagród i kar;
- Dbałość o rozwój zawodowy własny i podległych pracowników, przedkładanie propozycji kierunków szkoleń zewnętrznych, organizowanie szkoleń wewnętrznych i nadzór nad samokształceniem;
- Systematyczne zapoznawanie pracowników z dokonywanymi ustaleniami i poleceniami przełożonych;
- Szczegółowe zapoznawanie pracowników z zadaniami komórki organizacyjnej, zakresem współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi;
- Powierzenie w uzasadnionych przypadkach podległym pracownikom wykonywania czynności i zadań dodatkowych nieobjętych zakresem czynności;
- Prawo żądania od innych komórek organizacyjnych PUP materiałów, informacji i opinii potrzebnych do wykonywania zadań;
- Wyznaczanie zastępstwa w przypadku urlopu lub długotrwałej nieobecności w pracy pracownika;
- Udzielanie podległym pracownikom pomocy w opracowaniu procedur i zadań stałych, a także planów i programów;
- Systematyczny nadzór i kontrola pracy komórki z punktu widzenia merytorycznego i formalnego;
- Podpisywanie korespondencji wewnętrznej i parafowanie pism przed przedłożeniem ich do podpisu przez Dyrektora;
- Opiniowanie wniosków pracowników o udzielenie urlopów wypoczynkowych i innych zwolnień od pracy oraz wyznaczanie zastępstwa na czas nieobecności;
- Bieżąca współpraca z merytorycznymi komórkami i pracownikami Starostwa Powiatowego oraz innymi jednostkami samorządu terytorialnego i ich jednostkami organizacyjnymi, instytucjami i partnerami rynku pracy;
- Nadzór i ponoszenie odpowiedzialności za prawidłowe zabezpieczenie i pełną ochronę danych osobowych klientów PUP;
- Realizacja zadań związanych z informatyzacją PUP;
- Dbałość o aktualności przekazywanych odpowiedzialnemu za BIP pracownikowi treści w zakresie należącym do działalności kierowanych komórek, a także o aktualność informacji zamieszczanej na tablicy ogłoszeń;
- Ponoszenie pełnej odpowiedzialności przed Dyrektorem za pracę podległej komórki organizacyjnej;
- Wykonywanie innych obowiązków, ważnych dla prawidłowej realizacji przez PUP ustawowych zadań;
- Udział w pracach związanych z realizowaniem kontroli zarządczej w PUP;
- Podejmowanie działań mających na celu zapewnienie przestrzegania zasad ochrony danych osobowych, prywatności oraz właściwego zarządzania bezpieczeństwem informacji przez pracowników, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, przy zachowaniu prawa dostępu do informacji publicznej.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Natalia Daszkiewicz | 22-06-2016 07:56 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Diana Marcinkowska | 22-06-2016 |
Ostatnia aktualizacja: | Natalia Daszkiewicz | 28-03-2024 14:37 |